Kurban Kesmenin Hükmü Nedir?
İTTİHADUL ULEMA Fetva Kurulu, "Kurban kesmenin hükmü hakkında bilgi verir misiniz?" sorusuna cevap verdi.
Fetvada açıklandığı üzere, mezhep imamlarından sadece Ebu Hanife, kurbanın vacip olduğu ve seferde olanların dışındaki her yıl kesilmesi gerektiği görüşündedir. Diğer imamlar, Ebu Hanife'nin iki öğrencisi İmam Muhammed, Ebu Yusuf ve bazı fakihler ise kurbanın müekked sünnet olduğu düşüncesindedir.
Kurbanın vacip olduğunu savunanlar, deliller olarak Kevser Suresi'nde geçen "Rabbin için namaz kıl ve kurban kes!" ayetini ve İmam Müslim'in rivayet ettiği "Maddi imkânı olduğu halde kurban kesmeyenler mescitlerimize yaklaşmasın!" hadisini gösterirler. Ayrıca, Peygamber Efendimizin hayatı boyunca, seferde dahi olsa kurban kesmeyi hiç bırakmaması da vacip olduğu görüşünü destekleyen başka bir delildir. İbn Ömer'in de, Allah Resulü'nün her yıl Medine'de kurban kestiğini söylediği bir hadisi vardır. Sevban'ın rivayet ettiği başka bir hadiste ise Peygamber Efendimizin seferdeyken de kurban kestiği anlatılır. İmam Nevevi, bu hadisin şerhinde, kurbanın seferde dahi müsaade edildiğini bildirir.
Ancak kurbanın vacip olmadığını savunan imamlar, Kevser Suresi'nde geçen ayetin, kurbanın vacip olduğuna işaret etmediğini ifade ederler. Kurbanın putlar için değil, Allah için kesilmesi gerektiği anlatılan ayetlerde vurgulanır. Ayrıca, "Sizden birisi Zilhicce ayının onu girdiğinde kurban kesmeyi isterse, saçından ve tırnağından bir şey almasın!" hadisi de kurbanın vacip olmadığına işaret eden bir diğer delildir. Eğer Kurban vacip olsaydı, Allah Resulü kişilerin iradesini kesecek ve kurban kesmeyi zorunlu kılacaktı.
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.